De ce nu ai rezultate desi vii la sala constant?

07.03.2017
rezultate la sala

De ce nu ai rezultate desi vii la sala constant? Tot timpul cand auzeam oameni ca se plang ca nu vad nicio schimbare la corpul lor in ciuda frecventei cu care viziteaza sala de sport ma intrebam cum naiba se poate asa ceva. Pentru ca, cel putin in teorie, si daca mananci fara limita dar faci sport, trebuie sa ai rezultate. Sa vezi ca se intampla ceva in corpul tau, fie ca e vorba despre intarirea unor muschi fie ca e vorba despre ridicarea unor parti ale corpului care inainte atarnau. Deci, de ce nu ai rezultatele pe care le astepti, fie ca speri sa slabesti, sa iti remodelezi corpul sau sa castigi mult-visatul tonus muscular?

Raspunsul la intrebarea de ce nu ai rezultate desi vii la sala a inceput sa mi se contureze azi, cand am mers la un antrenament de grup. In timpul orei de cardio de intermediari, o domnisoara se oprea din 2 in doua minute, ba sa bea apa, ba sa scrie ceva pe telefon, ba sa isi prinda parul sau sa se uite in oglinda. Am inteles de la instructoare si de la fetele de la receptie ca, desi i s-a sugerat sa vina la ore de incepatori, fiind noua la sala, a refuzat si a spus ca mai bine vine la ore mai grele.

rezultate la sport

Primul  motiv pentru care nu ai rezultate la sala este ca nu vii la orele potrivite nivelului tau de rezistenta fizica. A lucra corect, fara pauza, exercitii de incepatori este mult mai eficient decat sa te misti haotic si cu pauze frecvente in ore de nivel mai solicitant

Al doilea motiv pentru care nu ai rezultate la sala tine de metabolism. O persoana care sta la birou 8 ore pe zi, mai sta o ora sau doua cu fundul in scaunul masinii si mai sta si pe diverse canapele la televizor, pe net sau la citit seara, inca vreo 2-3 ore si merge la sala de 2-3 ori pe saptamana cate o ora nu este o persoana activa, ci o persoana sedentara care face sport din cand in cand. Din pacate, ora aia de sport facuta o data la 2-3 zile nu poate compensa cele 12-14 ore zilnice de stat pe scaun.  Ca sa poti compensa orele de sedentarism trebuie sa faci zilnic miscare, chiar si acasa, in zilele in care nu ajungi la sala.

rezultate la sport

Definitia unei persoane active este acel individ care isi petrece cea mai mare parte a zilei in miscare, facand diferite activitati care il solicita fizic. Chelnerii, fotografii de teren, curierii pe bicleta, maturatorii de strada, spargatorii de lemne si sportivii de performanta sunt persoane active. Cei mai multi dintre noi suntem sedentari care in cel mai fericit caz, facem din cand in cand sport.

Al treilea motiv pentru care nu ai rezultate desi vii constant la sala este ca nu iti echilibrezi programul de antrenament. Pentru o dezvoltare armonioasa si echilibrata, corpul nostru are nevoie de 3 componente de fitness care trebuie introduse in rutina de antrenament la sala: antrenament cu greutati pentru dezvoltarea unei mase musculare de buna calitate, antrenament cardio pentru buna sanatate a sistemului cardio-vascular si antrenament de flexibilitate pentru reducerea tensiunilor musculare si protejarea articulatiilor. Cele mai multe doamne se eternizeaza in ore de aerobic sau de pilates si evident ca organismul nu mai raspunde in niciun fel notabil, dupa o vreme.

rezultate la antrenament

Pentru a avea rezultate la antrenament trebuie sa modifici intensitatea si/sau durata antrenamentului tau la fiecare 3-6 saptamani. Adica daca mergi de un an la ora ta preferata, e timpul sa treci la urmatorul nivel si sa alegi pur si simplu o ora mai solicitanta. Altfel nu vei mai vedea niciun rezultat notabil, pentru ca organismul tau nu se adapteaza

Al patrulea motiv pentru care nu ai rezultate la sala de sport este ca ai o parere foarte buna despre modul in care lucrezi si iti supraevaluezi consumul caloric la sala. In primul rand, sutele alea de kcal consumate de care citesti pe net se aplica doar daca lucrezi corect, fara pauza, toata ora, activand exact toti muschii necesari pentru o miscare. Daca tu lucrezi fara sa te observi in oglinda sau cand ridici piciorul in fata nu incordezi in acelasi timp si piciorul de sprijin si fesele si abdomenul si spatele sau cand faci flotari te scufunzi intre umeri si lasi fundul sa se ridice sau sa coboare sau alte si alte asemenea, ei bine, nu lucrezi corect.

rezultate la slabire

Este un comportament absolut firesc sa supraevaluam consumul caloric in efort, toti oamenii au aceasta tendinta. In acelasi timp, subevaluam cu mult mai mult aportul caloric din alimentatie. Adica mancam mai mult decat credem si muncim mai putin decat ne asteptam.

Al cincelea motiv pentru care nu ai rezultate la sala este ca nu te alimentezi corect si nu te hidratezi. Sigur ai auzit ca trebuie sa mananci proteine, asa ca asigura-te ca le consumi la fiecare masa din peste, carne, branzeturi sau proteine vegetale. Mai stii cu siguranta si ca trebuie sa te feresti de zahar. In realitate avem nevoie de vreo 200 si ceva de grame de carbohidrati, intr-o zi. Deci nu uita sa calculezi si sucul de portocale si bombonicile sau covrigeii, feliile de paine sau piure-ul de la pranz ori pufuletii, mamaliga sau nachos-ul de la film. Cei mai multi dintre oamenii din zilele noastre mananca mult, mult prea multe glucide, cu mult peste ceea ce are corpul lor nevoie. Tot la capitolul alimente sa stii ca grasimile sunt foarte importante – daca sunt de proasta calitate ne imbolnavesc, daca nu mancam dintre cele sanatoase, ne imbolnavim din nou. Deci imprieteneste-te cu avocado, cu semintele si cu nucile crude, cu uleiul de cocos sau cu suplimentele cu acizi grasi omega 3. Te vor ajuta sa ai un sistem hormonal sanatos si un metabolism activ. Si hidrateaza-te, ca cei mai multi dintre noi suntem uscati ca stafidele. In mod normal, ca sa aflam cata apa avem nevoie sa bem, impartim greutatea noastra in kilograme la 30. Asa obtinem numarul de litri de apa pe care trebuie sa ii bem zilnic, peste care adaugam necesarul din timpul antrenamentului, de 0.5 litri.

rezultate la dieta

Alimentatia este responsabila de aproape 70% din rezultatul unui program eficient de remodelare corporala, daca antrenamentele sunt corect gandite si corect executate, la intensitatea indicata si fara pauze suplimentare.

Sper ca data viitoare cand te declari dezamagit sau dezamagita ca mergi la sala de atata timp si totusi nu vezi rezultatele dorite sa treci in minte prin aceasta scurta lista pentru care de regula nu apar rezultatele. Si sa vezi la cate dintre puncte te incadrezi, inainte de a conchide ca sala, antrenorul sau universul conspira ca fundul tau sa arate la fel, dupa atatea luni. Sau abdomenul, coapsele, bratele sau orice alta parte a corpului tau.

 


COMENTARII
  • Ioana pe 08.03.2017 la 10:14 Răspunde

    Buna. Multumesc pentru sfaturile din acest articol, Eu merg la Ladyfit de aproape un an si jumatate. Sunt foarte multumita de rezultate din punct de vedere al tonusului muscular. Nu sunt grasa, am inaltimea de 1,72 si 59 de kg. Am un metabolism alert, deci nu am tendinta de ingrasare dar am burtica. Grija mea este ca voi slabi daca scad din paine si alte alimente care in general se depun pe abdomen, Vreau sa ma mentin, in niciun caz sa mai slabesc. Cum as putea sa am o alimentatie potrivita pentru a ma mentine dar in acelasi timp sa scada burtica? :)) Multumesc.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii