Sarbatori fericite si sanatoase

20.12.2016
sarbatori sanatoase

Sarbatori de iarna? Sunt cosmarul oricarui specialist in nutritie si sport!

Si pe buna dreptate, intr-un fel, pentru ca sunt perioade in care mancam mult, alegem alimente nesanatoase si le si combinam problematic intre ele. De exemplu, de sarbatorile de iarna, la mine in familie se gateste porc, piftie, sarmale, curcan, cozonac si se cumpara tort, prajituri, branzeturi traditionale, carnati de casa, toba, caltabos si sorici. Deci ceea ce va scriu acum este aplicabil in mai toate casele romanesti si am ajuns la concluziile astea in cei 32 de ani in care am incercat sa supravietuiesc fara sa ma ingras in perioada sarbatorilor de iarna.

Contextul este greoi din punct de vedere nutritiv: la noi sarbatorile incep pe 24 si se termina pe 7 ianuarie. Si romanului ii sta bine la masa, cu veselie, cu prieteni si familie in jur si asta cred ca e farmecul nostru: aceasta minunata convivialitate de care e pacat sa ne detasam.  Vestea buna e ca avem un ghid de supravietuire si ca el e destul de usor de aplicat.

blockquote style=”text-align: justify;”>   1. Limiteaza excesul la o singura masa pe zi. E foarte tentant sa renuntam la orice regula si sa ne lasam poftele sa isi faca de cap in perioada de sarbatori, dar tot noi suntem cei care suferim consecintele. Mentinand aceasta regula reusim sa limitam caloriile consumate, insa cel mai important este ca ne ajutam mintea sa constientizeze ceea ce alegem sa mancam. Intrand in acest mindset sanatos putem sa controlam mai usor ceea ce alegem sa mancam.</blockquote>

2. Mananca intotdeauna micul dejun si asigura-te ca e bogat in fibre si proteine. Cand mancam bine la micul dejun avem ocazia sa ne reglam apetitul pe durata zilei. Practic, ne este mai usor sa mancam echilibrat si sa ne satisfacem poftele fara sa ne dam alimentatia peste cap prea tare. Diferenta intre a manca de foame si a manca de pofta sta in cantitatea de alimente consumate. Asadar, la micul dejun, in perioadele de sarbatori,  e bine sa mancam ceva sarac in grasimi si care sa ne regleze pofta de dulce. Cerealele Musli Vitalis cu fructe adaugate sunt recomandarea mea pentru aceasta perioada. Ele nu contin zahar adaugat, sunt o sursa foarte buna de fibre si, pentru ca sunt alimente integrale, ne vor asigura satietatea ore bune. Asadar, in perioada sarbatorilor e recomandat sa consumam Musli Vitalis cu fructe si iaurt, ca sa ne simtim bine si sa ne mentinem greutatea sub control.

3. Incearca sa mananci mai usor la cina. Dintre preparatele traditionale in perioada de sarbatori, la cina e bine sa ne bazam pe legume si salate ca garnituri si sa incercam sa alegem carnea mai slaba sau preparatele mai usoare: curcan, muschi file, piftia slaba. Totodata, la cina e indicat sa ne ferim de dulciuri, iar daca ni se face totusi pofta de desert e bine sa optam pentru o mandarina.

4. La pranz putem manca mai multe lucruri la care poftim, insa recomandarea mea e sa le mancam de pofta, nu de foame. Cea mai simpla si eficienta strategie e sa incepem cu mancare sanatoasa: o portie slaba de carne si o salata mare la felul principal ne va ajuta sa ne acoperim poftele fara excese. Dupa acest fel principal ne putem infrupta din toate bunatatile traditionale, fara probleme, pentru ca organismul nostru a fost deja alimentat si noi putem sa ne bucuram de aceste preparate savuroase fara sa ne stresam ca o sa acumulam kilograme in plus.

blockquote style=”text-align: justify;”>   5. Hidratarea este esentiala in perioadele de sarbatori, pentru ca mai toate preparatele traditionale sunt sarate si grase si e nevoie de apa pentru o digestie sanatoasa. Asa ca e bine sa ne asiguram ca bem cel putin 2 litri de apa pe zi, altfel riscam sa ne simtim inconfortabil din cauza retentiei de apa si a balonarii.</blockquote>

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii