#PauzaActivia

14.06.2017

#PauzaActivia

Recent am fost invitata sa particip la evenimentul de lansare al noii game Activia cu cereale, iaurturi concepute pentru gustarile de peste zi, care sa ne aduca nu doar beneficiile iaurtului, ci si elemente nutritive de care corpul nostru are nevoie pentru a depasi momentele in care avem nevoie de o gustare delicioasa pentru o clipa de relaxare si energizare. Ca speaker invitat in eveniment, am discutat cu participantii despre alegerile alimentare potrivite din timpul pauzelor, alegeri care ne ajuta sa avem o viata echilibrata, dinamica si plina de savoare.

Asa cum stiti, de multi ani militez pentru un stil de viata echilibrat, care sa ne aduca in fiecare zi vitalitate, placere si energie pozitiva. Pauzele dintre mesele principale sunt ocaziile pe care, daca le folosim intelept, ne putem incarca de energie pentru intreaga zi, putem contracara stresul si avem ocazia sa invatam sa ne controlam chiar si poftele alimentare.

Activia a lansat noi sortimente de iaurturi concepute exact pentru gustarile de peste zi, Activia cu quinoa si alune de padure si Activia cu smochine, ovaz si mei.  Poate ca unii dintre voi isi iau pauza doar in zilele mai libere, in care programul de lucru nu este atat de solicitant. Dar o pauza scurta in care sa ne realimentam corpul cu apa si nutrienti ne ajuta sa avem energie pana seara.

In momentele stresante, cand suntem captivi intr-un subiect care ne solicita intelectual, avem nevoie de o scurta pauza pentru claritate, pentru a ne detasa putin de subiectul care ne consuma si pentru a capata acea distanta benefica, ce ne aduce o perspectiva mai limpede si mai eficienta asupra topicului. Conditia in selectia gustarilor din aceste pauze este sa facem acele alegeri mai sanatoase, care sa ne aduca pe termen lung un echilibru intre nevoile nutritionale ale corpului nostru si bucuria unor preparate savuroase, pline de gust.

Gustarile sunt esentiale in meniul nostru zilnic pentru ca ne ajuta sa mentinem intr-un palier constant concentratia zaharului in sange, iar asta ne ofera un nivel consecvent de energie peste zi, fara pofte culinare de necontrolat. Ajuta la mentinerea unui ritm sanatos al tranzitului digestiv, iar cand gustarile sunt clar delimitate cantitativ, ne ajuta sa controlam aportul caloric total si sa evitam obiceiul “ciugulelilor”, care ne pot expune unei supra-alimentari. Exista studii care arata ca obiceiul de a rontai intre mese poate aduce pana la 75% mai multe calorii decat programul de mese la ore fixe.

Gustarile dintre mese trebuie sa aiba cateva caracteristici esentiale pentru a ne ajuta sa trecem cu bine peste zilele aglomerate: trebuie corelate cu nivelul total de activitate fizica si intelectuala din ziua respectiva, trebuie sa fie alcatuite din alimente integrale, bogate in nutrienti si sa contina maxim 10-15% din aportul caloric total de peste zi. In zilele cu mai mult sport avem nevoie de un aport crescut de glucide si proteine pentru a avea energie la antrenamente si a asigura corpului substratul metabolic de refacere, iar in zilele acestea putem consuma un iaurt cu smochine, mei si ovaz. In zilele in care avem o solicitare intelectuala intensa, o cantitate mica de zaharuri si nuci ne ajuta sa ne concentram mai bine si sa fim mai eficienti, iar nucile si cerealele integrale ne dau rezistenta pentru stres si efort intelectual ridicat. In acest caz solutia poate fi un iaurt cu quinoa si alune de padure.

Din ce in ce mai multi oameni isi pun problema alegerii acelor alimente mai sanatoase, care sa le mentina starea de sanatate pe termen lung. Se tot vorbeste despre un stil de viata sanatos, dar solutia pentru a ajunge sa il si traim este sa iesim din conceptele abstracte si sa ne gasim acele solutii concrete, practice, care functioneza pentru noi. Diversitatea alimentara ne permite adaptarea regulilor la programul nostru de zi cu zi. De aceea trebuie sa facem alegeri diferite de gustari, in functie de tipul de zi pe care il parcurgem, iar adaptarea ingredientelor este calea cea mai sanatoasa spre echilibru.

  • Iaurtul este unul dintre cele mai vechi si mai benefice alimente. Contine minerale, glucide specifice sub forma de lactoza, grasimi si proteine in cantitati echilibrate. Mentine tesuturile, avand proteine cu o valoare alimentara ridicata, ele continand toti cei 9 aminoacizi esentiali. Poate fi integrat usor in orice dieta, fiind un factor de reechilibrare a meniului zilnic
  • Quinoa contine proteine si nu contine gluten, asigurand, datorita fibrelor, o eliberare mai lenta in organism a glucidelor, ceea ce o face un aliat perfect in obtinerea unui stil de viata sanatos
  • Alunele de padure sunt un excelent aliment pentru creier, continand minerale si grasimi sanatoase care sprijina functionarea optima a acestuia. In plus, reduc inflamatia si regleaza raportul dintre colesterolul bun si cel rau.

 

  • Ovazul contine un tip de fibre despre care s-a demonstrat ca regleaza colesterolul si normalizeaza senzatia de foame
  • Smochinele contin potasiu ce favorizeaza mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase

Cred, dupa atatia ani, ca solutia cea mai buna pentru un stil de viata echilibrat este sa alegem sa mancam alimente mai sanatoase, care sa ne si placa, iar la intersectia dintre alimente integrale si savoare vom gasi resursele pentru o schimbare benefica, de durata pentru alimentatia noastra. Atata vreme cat o sa invatam sa adaptam regulile unei alimentatii sanatoase la programul nostru zilnic si o sa reusim sa facem asta in mod constient, avem sanse sa implementam schimbari benefice, durabile, in stilul nostru de viata.

Ma veti intreba cu siguranta daca e mai bine sa consumam iaurt simplu sau si cu fructe; va spun atat, un iaurt cu fructe contine aceeasi cantitate de zahar ca si marul si jumatate din cantitatea de zahar a unei banane (13 g de zahar).

Articole Similare


COMENTARII
  • Denisa pe 16.06.2017 la 20:55 Răspunde

    Foarte buna comparatia cu marul, din punct de vedere al zaharurilor. Intr-adevar gustarile sunt importante, cu siguranta il voi incerca :)


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii