Cum slabesc dupa ce m-am ingrasat

09.10.2017
cum slabesc

Cum slabesc dupa ce m-am ingrasat e o intrebare pe care nu mi-am mai pus-o de ceva vreme. Cat am fost instructor mi-a fost foarte usor sa imi mentin greutatea, iar variatiile erau din categoria 1-2 kilograme. Insa, odata cu schimbarile petrecute in viata mea si coroborat cu faptul ca nu am mai predat si implicit nu am mai facut sport zilnic, lucrurile s-au complicat putin. Iata cum mi-am propus sa slabesc dupa ce m-am ingrasat. 

Tot anul asta a fost greu. Cu multa munca, multe schimbari mai mult sau mai putin pozitive in viata mea si multa agitatie. Am inceput anul cu o cazatura urata la snowboard si dureri de genunchi, asa ca am facut pauza si de la cele 3 ore de sport pe care le faceam saptamanal. In primavara a inceput o perioada foarte agitata in plan personal si nu am mai avut chef sa fac nimic, iar din iunie, cand ma mai echilibrasem cu capul, lucrurile au luat-o complet razna la munca si iarasi nu am mai avut energie pentru sport. Vara a trecut fara sa imi dau prea bine seama ce se intampla. In timpul saptamanii munceam foarte mult, in weekenduri ieseam la petreceri. Doua cazaturi urate cu motorul m-au lasat cu o accidentare la spate si mi-au agravat problema genunchiului care si asa ma supara. In plus, vara asta, avand program de petreceri, am si inceput sa beau alcool mai constant si mai mult decat obisnuiam. In timpul saptamanii munceam in draci, ba sa imi scriu teza de MBA ba sa repar niste greseli pe la sala, iar focusul meu era in cu totul si cu totul alta directie.

cum slabesc

In perioada in care predam aveam constant 59 de kilograme. Cel mai bine am aratat cand am atins 57 de kilograme. Dupa ce nu am mai facut atata sport, m-am mentinut fara probleme undeva la 61-63 de kilograme. La 1.70 ai mei si avand inca ceva masa musculara, nu ma deranja in niciun fel. Insa, dupa anul asta agitat, m-am trezit la inceputul lui octombrie la 67 de kilograme. Nu imi venea pur si simplu sa cred ca am luat in greutate fara sa imi dau seama.

Insa, ca sa fiu totalmente sincera cu mine, adevaraul e ca imi dadeam seama ca ma ingras. Si stiam ca alegerile alimentare din perioada asta nu sunt ok. Stiam si ca merge sa mananc aiurea o perioada fara sa fie vreo drama pe cantar. Stiam si ca trebuie sa fac sport, dar nu mai aveam energie. In sinea mea, stiam ca o sa ma ingras, dar am ales sa nu ma gandesc la asta.

cum slabesc

Primele doua kilograme s-au pus prin august, insa nu m-au deranjat atat de tare. Inca aratam bine, inca ma simteam bine si aveam inca senzatia ca detin controlul. Urmatoarele 3 au aparut fara sa imi dau seama si foarte repede. Ma obisnuisem deja sa nu mai fiu prea atenta la ce mananc. Ma obisnuisem si cu ideea ca nu mai am corpul cu care ma obisnuisem. Usor, usor, mintea mea a inceput sa lucreze spre a acomoda noua realitate. Nu mai alegeam haine stramte, nu mai eram motivata sa mananc echilibrat, ma simteam obosita si destul de lipsita de energie.

Spatele ma durea constant, iar la inceputul lunii octombrie m-am trezit intepenita complet de spate, abia am mers o saptamana. Nu puteam sa stau in picioare si de sport nici nu se punea problema. Genunchiul la fel, umflat dupa fiecare incercare de antrenament. Si mereu, aceeasi lipsa de energie care ma insotea permanent. Stiam ca e de la mancarea dezechilibrata, de la sedentarism si de la toate alegerile pe care le facusem in ultimul an, dar mi-a mai luat ceva sa ma urnesc.

Asadar, primul pas ca sa slabesc dupa ce m-am ingrasat este sa revin la o alimentatie civilizata si sanatoasa. Legume, carne slaba, nuci si seminte, alimente anti-inflamatorii si multa, multa apa. O sa scriu pe larg despre mancare in urmatoarea perioada.

Al doilea pas ca sa slabesc dupa ce m-am ingrasat este sa reiau antrenamentele. Cum inca ma tine si spatele si piciorul, o iau incet, cu ore de exercitii fara impact asupra articulatiilor. Imi propun sa fac in fiecare zi cate 40-50 de minute de antrenament usor, apoi sa cresc treptat intensitatea.

Al treilea pas ca sa slabesc dupa ce m-am ingrasat este sa imi planific lucrurile. Imi propun sa ajung la cele 57 de kilograme la care mi-a placut cel mai tare de mine, iar pentru atingerea obiectivului imi aloc vreo 8-10 saptamani. Stiu din experienta ca primele 5 kilograme vor disparea repede, estimez ca in 2-3 saptamani, pentru ca am putut sa mentin foarte usor greutatea de 62 de kg, chiar si fara antrenamente constante. Urmatoarele 5 kilograme vor fi ceva mai greu de urnit, dar nu imposibil. Ultima faza a planului meu este mentinerea acestei noi greutati si reechilibrarea organismului si a sistemului hormonal.

Al patrulea pas ca sa slabesc dupa ce m-am ingrasat este reducerea inflamatiei si suportul functiei tiroidiene. Am ceva probleme cu tiroida despre care o sa scriu mai pe larg, insa ideea centrala este ca in perioadele de toamna, resimt mai tare aceasta problema. Iar o dieta antiinflamatorie ma ajuta sa reglez si partea de recuperare si este benefica de asemenea in reducerea celulitei.

Cam asta e planul. Am decis sa scriu deschis despre etapa asta prin care trec pentru ca mai toata lumea care a tinut vreodata o dieta de slabire stie ca mentinerea este mult mai problematica decat slabirea in sine. Si cred ca fiecare dintre noi a avut macar o data in viata perioade in care focus-ul era complet redirectionat catre alte aspecte decat propriul corp si propriile obiective, iar asta are o influenta asupra greutatii, aspectului fizic si starii de echilibru.

 

 

Articole Similare


COMENTARII
  • Cosmina pe 10.10.2017 la 12:34 Răspunde

    mult spor si vointa iti doresc! Avem impresia ca acest articol este scris fix pentru mine. O sa te urmaresc, sper sa-mi gasesc si eu motivatia necesara.

  • Sanda Nicolae pe 10.10.2017 la 10:31 Răspunde

    Bună Cori,
    La fel ca şi Ana, (de mai sus) şi pe mine mă interesează dieta anti inflamatoare.
    În ce anume constă şi ce alimente ar trebui să consum. Aşteptăm răspuns. Mulţumesc
    La mine şi slăbitul e greu, nu doar să mă menţin, dar asta ţine un pic şi de voinţă, pe care câteodată nu o am :(

  • liliana dobre pe 09.10.2017 la 16:03 Răspunde

    buna,

    pica la fix articolul tau..mi se pare foarte util;
    ne poti spune, te rugam, ce exercitii pun presiune putina pe articulatii?
    din orele cu antrenori ce se poate face fara a pune aceasta presiune?
    multumesc frumos,
    liliana

  • Ana pe 09.10.2017 la 15:24 Răspunde

    Ma intereseaza mult partea cu dieta anti inflamatoare.
    In urma cu un an am descoperit ca am o boala de tiroida autoimuna, am inceput medicamentatia si cam tot de atunci s-au acumulat si kg.
    Merg la nutritionist lunar, scriu zilnic in jurnalul alimentar si cantaresc ceea ce mananac, aproximativ 1200 kcal/zi. Cu toate acestea( plus sport) nu reusesc sa slabesc constant. Ma poti ajuta cu idei?

  • Silvia pe 09.10.2017 la 14:58 Răspunde

    Succes,esti o draguta si un om tare deschis si sincer.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii