Traiesc

Un stil de viata echilibrat si sanatos este pentru mine o combinatie fericita si dinamica intre experiente traite deplin si intens, calatorii in locuri interesante si antrenamente fizice care intaresc organismul si construiesc un corp armonios. Experientele sunt cele care ne ajuta sa fixam informatii pe care le-am aflat prin lecturi, cursuri si introspectie. Ele ne arata parti ale noastre care poate ne sunt inca necunoscute, ne ajuta sa reglam comportamentul nostru spre echilibru si ne imbogatesc prin emotiile cu care ne incarca. Sportul, pentru mine, este o celebrare a corpului, iar antrenamentele fizice pe care le fac si le recomand sunt menite sa construiasca o musculatura estetica, sanatoasa si armonioasa. Sportul trebuie sa fie divers, sa progreseze odata cu noi si sa ne provoace fara a ne coplesi, iar in sectiunea de antrenamente vorbesc exact despre aceasta viziune a antrenamentelor sportive, viziune la care am ajuns dupa 10 ani in care am fost antrenor de group fitness. Calatoriile sunt o mare pasiune a mea si una dintre cele mai bune modalitati de a invata si de a descoperi lucruri noi si interesante. Calatoresc mult si divers, asa ca o sa scriu si despre resorturi ultra exclusiviste in care am fost si despre calatorii cu buget foarte redus, in locuri atipice. Imi plac toate, deopotriva si stiu sa stau si la 5 stele si la cort, pe plaja.

17.11.2017

Cum scapi de febra musculara


Cum scapi de febra musculara e intrebarea pe care mi-o adreseaza fiecare incepatoare de la sala cand incepe un program de antrenament. Si eu, cand reiau programul de sport, ma intreb cum scapi de febra musculara, pentru ca in primele 2 saptamani ma doare constant cate ceva prin corp si descopar muschi noi, despre care nu stiam ca ii am :) . Citeste mai jos cum scapi de febra musculara in mod sanatos, fara medicamente.

20 de ani
17.10.2017

Ce as fi vrut sa stiu la 20 de ani


In ultima perioada viata, karma sau contextul m-au adus in situatia de a revizita niste decizii de viata si credinte pe care mi le-am fixat in capsor pe la 20 si ceva de ani. Acum, la aproape 34 de ani, imi dau seama cat de departe e viata mea fata de ceea ce credeam ca ar trebui sa se intample in momentul ala si totusi, mi-am petrecut ceva ani din viata incercand sa ma incadrez in modelul construit in urma cu 10-15 ani.

As fi vrut sa stiu la 20 de ani sa ma bucur mai mult de mine si sa ma critic mai putin.

Am crescut modelandu-mi viziunea despre feminitate cu reviste de moda si asta mi-a cam stricat directiile. Mama e o femeie foarte responsabila, dar nu am crescut intr-un mediu familial care sa imi creeze increderea ca asa cum sunt, sunt bine. Mai mereu deveneam constienta de defectele mele, iar mantra dialogului „incurajator” avut cu mama era din categoria „Oana, nu esti nici prea frumoasa, nici prea desteapta, norocul tau e ca esti simpatica”. Astfel, perioada de la 20 la 30 de ani mi-am trait-o incercand sa corectez fiecare defect pe care il constientizam la mine. Mi-as fi dorit sa ma bucur de corpul meu, de tineretea aia cruda si lipsita de griji in loc sa ma concentrez sa scap de fiecare fir de celulita si fiecare vergetura.

ce as vrea sa stiu

As fi vrut ca la 20 de ani sa fiu mai putin dornica sa ma fac om mare.

Am inceput sa lucrez din facultate si la 21 de ani eram deja asociata in prima afacere pe care am construit-o. Ma simteam ingrozitor de responsabila si presiunea de a „face ceva in viata” mi-a ghidat toate actiunile de pana la 30 de ani. Eram demonstrativa, nesigura si imi defineam reusita in viata si prin succesul in cariera. As fi vrut sa imi las mai mult timp sa calatoresc, sa imi dau intalniri, sa flirtez si sa rad. Cu mintea de acum as fi ales altfel, dar la momentul ala, presiunea familiei si sentimentele mele de vinovatie fata de alegerile din viata mea m-au facut un robotel hotarat sa se faca „om mare si serios”.

As fi vrut ca la 20 de ani sa fiu mai putin ascultatoare si sa am mai multa incredere in propriile mele vise. Dupa o perioada de rebeliune pe la 19 ani m-am repozitionat speriata de propria libertate si am decis sa fac „ce trebuie”. Doar ca multa vreme am realizat ca acest „ce trebuie” era al iubitilor mei, al parintilor mei si al prietenelor mele. As fi vrut sa experimentez mai mult, sa aloc mai multa vreme pasiunilor mele si sa am incredere mai multa in intuitiile mele. M-ar fi scutit de niste ani de cautari personale si de efort de adaptare.

As fi vrut ca la 20 de ani sa stiu ca dragostea si relatia de cuplu sunt importante, dar nu esentiale. Mi-ar fi dat mai multa lejeritate si probabil m-ar fi scutit de niste suferinte copilaresti.

As fi vrut ca la 20 de ani sa imi acord mai multa atentie, mai multa grija si mai multa blandete. Sa imi fac parul ca un cadou oferit mie, nu vreunui personaj extern. Sa imi ingrijesc mainile si fata cu caldura si bucurie, nu obsesionand despre fiecare defect. Sa fac sport cu bucurie si spirit ludic, nu cu disciplina de fier si spirit critic.

viata

As fi vrut ca la 20 de ani sa fiu mai putin grabita, sa alerg mai putin si mai incet prin viata si sa nu imi setez mereu alte si alte obiective. Acum, 14 ani mai tarziu, vad lucrurile atat de diferit incat mi se pare aproape ironic sa fi depus atata efort sa imi adaptez 14 ani din viata la niste credinte fixate cand aveam in jur de 20 de ani.

glanda tiroida
11.10.2017

Tiroida, glanda care ne face probleme


Tiroida este glanda care ne face mai mereu probleme. Cand glanda tiroida nu functioneaza bine, noi nu ne simtim bine. Sub denumirea generic de “probleme cu glanda” se ascund cateva afectiuni de tiroida, care influenteaza serios modul in care ne simtim zi de zi. Citeste mai jos care sunt semnele ca ai putea avea probleme cu tiroida si afla de unde incepi vindecarea daca ai problem cu tiroida.

metabolism
10.10.2017

Activeaza-ti metabolismul cu aceste 5 schimbari


Activeaza-ti metabolismul cu 5 schimbari usor de implementat in rutina saptamanala. Ca sa ai un organism care functioneaza in parametri optimi este indicat sa incepi cu 5 schimbari usor de implementat. Sigur ca nu la asta se rezuma totul, dar e un punct bun de la care sa incepi. Mai ales daca ai tinut multe cure de slabire (urmate de ingrasare) , daca ai probleme cu tiroida sau pur si simplu vrei sa ai un tonus bun, citeste mai jos ce trebuie sa faci ca sa iti activezi metabolismul!

cum slabesc
09.10.2017

Cum slabesc dupa ce m-am ingrasat


Cum slabesc dupa ce m-am ingrasat e o intrebare pe care nu mi-am mai pus-o de ceva vreme. Cat am fost instructor mi-a fost foarte usor sa imi mentin greutatea, iar variatiile erau din categoria 1-2 kilograme. Insa, odata cu schimbarile petrecute in viata mea si coroborat cu faptul ca nu am mai predat si implicit nu am mai facut sport zilnic, lucrurile s-au complicat putin. Iata cum mi-am propus sa slabesc dupa ce m-am ingrasat. 

14.06.2017

#PauzaActivia


#PauzaActivia

Recent am fost invitata sa particip la evenimentul de lansare al noii game Activia cu cereale, iaurturi concepute pentru gustarile de peste zi, care sa ne aduca nu doar beneficiile iaurtului, ci si elemente nutritive de care corpul nostru are nevoie pentru a depasi momentele in care avem nevoie de o gustare delicioasa pentru o clipa de relaxare si energizare. Ca speaker invitat in eveniment, am discutat cu participantii despre alegerile alimentare potrivite din timpul pauzelor, alegeri care ne ajuta sa avem o viata echilibrata, dinamica si plina de savoare.

Asa cum stiti, de multi ani militez pentru un stil de viata echilibrat, care sa ne aduca in fiecare zi vitalitate, placere si energie pozitiva. Pauzele dintre mesele principale sunt ocaziile pe care, daca le folosim intelept, ne putem incarca de energie pentru intreaga zi, putem contracara stresul si avem ocazia sa invatam sa ne controlam chiar si poftele alimentare.

Activia a lansat noi sortimente de iaurturi concepute exact pentru gustarile de peste zi, Activia cu quinoa si alune de padure si Activia cu smochine, ovaz si mei.  Poate ca unii dintre voi isi iau pauza doar in zilele mai libere, in care programul de lucru nu este atat de solicitant. Dar o pauza scurta in care sa ne realimentam corpul cu apa si nutrienti ne ajuta sa avem energie pana seara.

In momentele stresante, cand suntem captivi intr-un subiect care ne solicita intelectual, avem nevoie de o scurta pauza pentru claritate, pentru a ne detasa putin de subiectul care ne consuma si pentru a capata acea distanta benefica, ce ne aduce o perspectiva mai limpede si mai eficienta asupra topicului. Conditia in selectia gustarilor din aceste pauze este sa facem acele alegeri mai sanatoase, care sa ne aduca pe termen lung un echilibru intre nevoile nutritionale ale corpului nostru si bucuria unor preparate savuroase, pline de gust.

Gustarile sunt esentiale in meniul nostru zilnic pentru ca ne ajuta sa mentinem intr-un palier constant concentratia zaharului in sange, iar asta ne ofera un nivel consecvent de energie peste zi, fara pofte culinare de necontrolat. Ajuta la mentinerea unui ritm sanatos al tranzitului digestiv, iar cand gustarile sunt clar delimitate cantitativ, ne ajuta sa controlam aportul caloric total si sa evitam obiceiul “ciugulelilor”, care ne pot expune unei supra-alimentari. Exista studii care arata ca obiceiul de a rontai intre mese poate aduce pana la 75% mai multe calorii decat programul de mese la ore fixe.

Gustarile dintre mese trebuie sa aiba cateva caracteristici esentiale pentru a ne ajuta sa trecem cu bine peste zilele aglomerate: trebuie corelate cu nivelul total de activitate fizica si intelectuala din ziua respectiva, trebuie sa fie alcatuite din alimente integrale, bogate in nutrienti si sa contina maxim 10-15% din aportul caloric total de peste zi. In zilele cu mai mult sport avem nevoie de un aport crescut de glucide si proteine pentru a avea energie la antrenamente si a asigura corpului substratul metabolic de refacere, iar in zilele acestea putem consuma un iaurt cu smochine, mei si ovaz. In zilele in care avem o solicitare intelectuala intensa, o cantitate mica de zaharuri si nuci ne ajuta sa ne concentram mai bine si sa fim mai eficienti, iar nucile si cerealele integrale ne dau rezistenta pentru stres si efort intelectual ridicat. In acest caz solutia poate fi un iaurt cu quinoa si alune de padure.

Din ce in ce mai multi oameni isi pun problema alegerii acelor alimente mai sanatoase, care sa le mentina starea de sanatate pe termen lung. Se tot vorbeste despre un stil de viata sanatos, dar solutia pentru a ajunge sa il si traim este sa iesim din conceptele abstracte si sa ne gasim acele solutii concrete, practice, care functioneza pentru noi. Diversitatea alimentara ne permite adaptarea regulilor la programul nostru de zi cu zi. De aceea trebuie sa facem alegeri diferite de gustari, in functie de tipul de zi pe care il parcurgem, iar adaptarea ingredientelor este calea cea mai sanatoasa spre echilibru.

  • Iaurtul este unul dintre cele mai vechi si mai benefice alimente. Contine minerale, glucide specifice sub forma de lactoza, grasimi si proteine in cantitati echilibrate. Mentine tesuturile, avand proteine cu o valoare alimentara ridicata, ele continand toti cei 9 aminoacizi esentiali. Poate fi integrat usor in orice dieta, fiind un factor de reechilibrare a meniului zilnic
  • Quinoa contine proteine si nu contine gluten, asigurand, datorita fibrelor, o eliberare mai lenta in organism a glucidelor, ceea ce o face un aliat perfect in obtinerea unui stil de viata sanatos
  • Alunele de padure sunt un excelent aliment pentru creier, continand minerale si grasimi sanatoase care sprijina functionarea optima a acestuia. In plus, reduc inflamatia si regleaza raportul dintre colesterolul bun si cel rau.

 

  • Ovazul contine un tip de fibre despre care s-a demonstrat ca regleaza colesterolul si normalizeaza senzatia de foame
  • Smochinele contin potasiu ce favorizeaza mentinerea unei tensiuni arteriale sanatoase

Cred, dupa atatia ani, ca solutia cea mai buna pentru un stil de viata echilibrat este sa alegem sa mancam alimente mai sanatoase, care sa ne si placa, iar la intersectia dintre alimente integrale si savoare vom gasi resursele pentru o schimbare benefica, de durata pentru alimentatia noastra. Atata vreme cat o sa invatam sa adaptam regulile unei alimentatii sanatoase la programul nostru zilnic si o sa reusim sa facem asta in mod constient, avem sanse sa implementam schimbari benefice, durabile, in stilul nostru de viata.

Ma veti intreba cu siguranta daca e mai bine sa consumam iaurt simplu sau si cu fructe; va spun atat, un iaurt cu fructe contine aceeasi cantitate de zahar ca si marul si jumatate din cantitatea de zahar a unei banane (13 g de zahar).

bali
20.04.2017

Bali, last minute


Bali a fost dintotdeauna un loc in care mi-am dorit sa merg, insa, cumva, tot timpul intervenea ceva si amanam planurile de vacanta acolo. Sau nu aveam destule zile la dispozitie pentru a pleca sau nu aveam destui bani, ceva aparea si nu reuseam sa fac planuri de vacanta in Bali. Acum, trebuie si sa recunosc faptul ca eu sunt un turist execrabil. Ii stiti pe oamenii care citesc despre locurile in care ajung, se documenteaza, isi fac transferuri online si in principiu pleaca la drum cu un plan bine fixat? Ei bine, eu nu sunt unul din acei oameni. Varianta mea de turism este sa ma pierd pe strazi si sa vad pe unde ajung, iar cand niste oameni foarte dragi m-au intrebat daca vin in Bali, n-am stat pe ganduri si bine am facut. 

relatie
29.03.2017

Primavara despartirilor mele


Parca e un facut cu primavara, pare ca strica orice relatie a mea. Pe cat e de frumoasa, pe atat de multa durere mi-a adus in cateva randuri in viata. Nu stiu cum naiba reusesc, dar relatiile mele se incheie primavara. De 18 ani, cu toate a fost asa, de fiecare data. Cand florile de pe copaci se ridica semet in frumusetea lor spre cer, atunci sufletul meu e frant, tavalit, sunt cu lacrimile zoite pe obraji si buzele muscate de durere. Parca imi fac in ciuda florile de cires, in frumusetea lor dureroasa.

scapa de celulita
17.03.2017

Obtine corpul perfect, fara celulita, in 5 pasi!


Cum scapi de celulita pufoasa, acel tip de celulita in care pielea este flasca, lipsita de rezistenta si care da senzatia de retentie de apa? In primul rand trebuie sa stii ca ai nevoie de rabdare, pentru ca acest tip de celulita se reduce mai greu decat celulita de tip fibros, dar vestea buna este ca, odata rezolvata problema, rezultatele  se mentin mult mai bine decat in cazul celulitei de tip fibros, care reapare la prima greseala culinara.