Iaurtul și revenirea după Sărbători

19.01.2016

După perioada Sărbătorilor de iarnă e nevoie să revenim cât mai repede la o alimentaţie echilibrată, pentru a scăpa de riscul acumulării de kilograme în plus. Alimentaţia dezechilibrată, consumul de carne grasă şi sărată, de alcool şi dulciuri ne afectează nu doar greutatea, ci şi aspectul pielii, felul în care ne simţim şi nivelul de energie de care dispunem pentru activităţile zilnice. De aceea e important să revenim la un meniu sănătos, să renunţăm la alcool şi să reîncepem să facem mişcare. Starea de bine ne va ajuta pe fiecare dintre noi să avem mai multă energie şi poftă de viaţă, dar trebuie să avem grijă de noi.

Cum să fim în formă în noul an?

Alimentaţie echilbrata.

Ceea ce înseamnă să ne planificăm mesele şi să ţinem un jurnal alimentar. Ajută întotdeauna să avem o bună organizare a meselor, să nu mâncăm la întâmplare alimente nesănătoase şi să ţinem o evidenţă a ceea ce consumăm peste zi. Astfel, ne hrănim corpul, avem grijă de noi şi asta contribuie la obţinerea unei stări de bine, ne ajută să avem o digestie sănătoasă şi o greutate corporală echilibrată.

Facem mişcare.

Cu cât mai multă, cu atât mai bine. Minimum 30 minute în fiecare zi, fie că mergem la sală sau avem un stil de viaţă mai activ. Exerciţiile fizice variate ne ajută să luptăm cu stresul, ne dau energie şi, de asemenea, sunt cea mai bună cale să ajungem la o greutate sănătoasă.

Menţinem o gândire pozitivă.

Yoga, exerciţii în aer liber, cuvinte pozitive. Stilul de viaţă sănătos înseamnă, pe lângă alimentaţie şi sport, şi un echilibru emoţional. Învăţând să fim buni cu noi şi având o atitudine pozitivă şi optimistă în viaţă ne asigurăm că suntem mai eficienţi în activităţile noastre de zi cu zi. Iar un bun tonus emoţional ne ajută să fim în formă.

Ce alimente NU ar trebui să ne lipsească, acum, în perioada de după Sărbători, când vrem să scăpăm de problemele digestive apărute?

Fructele, legumele, salatele şi iaurturile ar trebui consumate zilnic în această perioada. Să consumăm carne cât mai slabă -pui, curcan, pește- preparate cât mai natural – aburi, rotisor, grătar, cuptor şi nu prăjit sau mai ales pane. Să folosim produse lactate care apar mai puţin în perioada sărbătorilor între alimentele favorite şi care privează organismul de un mineral foarte important – calciul- a cărui absorbţie este oricum deficitară pe perioada iernii din cauza unei cantităţi mai reduse de vitamina D activă.

Fresh yogurt served in a clear glass bowl

Este cu atât mai recomandat ca produsele lactate să treacă în prim plan pentru copii şi persoanele de sex feminin. Cerealele integrale precum şi alimentele bogate în fibre trebuie să fie consumate într-o cantitate considerabilă pentru rolul lor benefic asupra digestiei. Fructele şi legumele proaspete ar trebui să apară zilnic în dietă pentru a acoperi necesarul de vitamine, minerale şi antioxidanţi. Vitamina C are o importantă deosebită şi o regăsim în cantităţile cele mai mari în ardei roşu, pătrunjel, fructe de pădure şi în cantităţi mai mici în citrice.

Ce facem dacă, în urmă Sărbătorilor, am rămas cu câteva kilograme în plus?

De Sărbători ne-am făcut mai mult sau mai puţin de cap cu alimentaţia. Nu am fost neapărat atenţi la cât de echilibrată nutrițional a fost ea. De aceea, în ianuarie, pentru a ne asigura că reuşim să ne purificăm organismul, ar trebui să îi oferim o serie „cadouri” sănătoase. Un astfel de cadou poate fi iaurtul probiotic pentru că raportat la numărul de calorii, iaurtul este un aliment bogat în nutrienţi, împreună cu legumele  şi fructele. El conține proteine, vitaminele B2, B6, B12, calciu, potasiu, zinc, magneziu. Are mai puţină lactoză, fiind mai uşor tolerat, dacă ai probleme digestive. Iar bacteriile probiotice ne ajută să scăpăm de starea de balonare, având un efect benefic asupra sănătăţii digestive.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii