Vitamina C

07.05.2016
vitamine fructe citrice

Vitamina C este una dintre substanţele nutritive cele mai sigure, mai folosite şi mai studiate de medici şi cercetători. Odată cu răspândirea agresivă a agriculturii intensive, cercetătorii au concluzionat că pe lângă o alimentaţie bogată în fructe şi legume este nevoie de suplimentarea aportului de vitamina C cu doze de 500-1000 de mg pe zi în funcţie de cantitatea de fructe şi legume consúmate. Cercetătorii au evidenţiat faptul că e important să optăm pentru vitamina C extrasă din fructe şi legume, în favoarea celei de sinteză.

Folosită iniţial ca întăritor pentru tratarea răcelilor, Vitamina C este din ce în ce mai folosită în îmbunătăţirea circulaţiei sangvine, a reducerii riscului de cancer, în menţinerea sănătăţii cardiovasculare şi a reducerii riscului de ateroscleroză.

În ultima perioadă, medicină analizează cu atenţie aplicaţiile vitaminei C pentru reglarea tensiunii arteriale şi reducerea ritmului de formare a ateroamelor încă din fazele incipiente. S-a demonstrat că o administrare chiar de 250 mg de vitamina C pe zi încetineşte procesul de migrare a monocitelor spre endoteliul vascular, proces ce declanşează practic formarea plăcilor de colesterol care, în timp, duc la îngroşarea şi reducerea elasticităţii peretelui vaselor de sânge.

Studii ample s-au făcut şi pentru a observa impactul vitaminei C în reducerea degradării  ADN-ului celular, care este primul pas în prevenirea cancerului, dar şi în prevenirea inflamaţiei care declanşează malignizarea formaţiunilor tumorale.

Cantităţi crescute de vitamina C ajută semnificativ la reducerea stresului oxidativ cauzat de fumat, expunerea la noxe şi la poluare, menţinând sănătatea tractului respirator şi reducând riscurile asociate cu acestea, inclusiv reducerea nivelului de proteină C reactivă (CRP) .

Studii recenté leagă folosirea suplimentelor cu vitamina C de reducerea profilului lipidic, scăderea nivelului de colesterol LDL şi o creştere uşoară a nivelului colesterolului HDL, rezultate ce sunt mult potenţate pozitiv prin adoptarea unei alimentaţii naturale şi a unui program regulat de exerciţii fizice.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii