Totul despre intoleranta la nichel

04.04.2014

Nichelul este un metal dur, de culoare alb-argintie ale cărui săruri sunt prezente în toate solurile. Sunt necesare cantităţi extrem de mici din acest element în corpul uman pentru o sănătate optimă, dar în conformitate cu Fundaţia MELISA, consumul de nichel sau expunerea la acest metal dur, declanşează mai mult decât orice alt element, reacţii alergice, intolerante. Se pare că aproximativ 15% din populaţia umană suferă de alergie la nichel.
Zilnic suntem expuşi în diferite feluri la nichel, fără însă a ne da seama de acest lucru. Nichelul este cel mai des întâlnit în compoziţia bijuteriilor, dar şi în produsele alimentare.

De cele mai multe ori persoanele alergice la nichel se confruntă cu simptome precum: erupţii cutanate (de cele mai multe ori pe palme sau în exteriorul cotului), oboseală, ulceraţii bucale sau iritatie, şi / sau spasme musculare. Aceste simptome sunt caracteristice alergiei la nichel la produsele alimentare şi poate fi confirmat de către un specialist alergolog.
Persoanele care au intoleranţă la nichel nu trebuie să consume următoarele alimente, care sunt bogate în nichel: cacao, ciocolată, dulciuri care conţin ciocolată, marţipan, fasole, hrişca,mei, nuci, migdale, alune, seminţe, spanac, kale, grâu, tărâţe şi fulgi de ovăz, produse de tărâţe de grâu, cereale integrale,orez brun, seminţe de floarea soarelui, soia, ton, crustaceele, somon, varză, prazul, mazărea, smochine, ananas, prune,zmeură, seminţe de in, linte.
Este foarte important că persoanele cu intoleranţă la nichel să consume din alimentele permise cât mai diversificat: fructe: piersici, pere, banane, afine, căpşuni, mure şi alte fructe de pădure. Oricare dintre acestea pot fi consumate proaspete sau fierte, dar nu conserve. Legume recomandate : ardei gras, castraveţi, varză, conopidă, varză de Bruxelles, varză chinezească. Legume pot fi proaspete sau fierte; a se evita conservele.Toate produsele lactate : lapte, smântână, brânză, unt, iaurt, etc, sunt permise.
Paşte, orez alb, fulgi de porumb, făină de porumb, şi pâine albă sunt toate alimentele cu nichel redus şi pot fi integrate în alimentaţie.

Cele mai multe tipuri de proteine animale sunt mici în conţinut de nichel. Este recomandată carnea de pui, curcan, carne de vită, şi ouă. A se evita conservele de carne! Persoanelor cu intoleranţă la nichel le este recomandat să ia un supliment de vitamina C. Această ajută la încetinirea absoritiei în organism a alimentelor cu conţinut slab de nichel.
Cum se manifestă alergia la nichel?

Unele studii arată că o dietă bogată în fier, poate contracara efectele negative ale nichelului. Este recomandată şi vitamina C, mai ales sub formă de tablete masticabile.

Articole Similare


COMENTARII
  • AlexR. pe 24.04.2017 la 09:12 Răspunde

    Mulțumesc.


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii