Cum faci un sanvis sanatos

07.03.2017
sanvis

Cum faci un sanvis sanatos? Pentru ca de comod e comod, de gustos e gustos. Insa, odata cu inceputul sezonului de slabit, problema optiunilor alimentare sanatoase, usoare si sarace in calorii se ridica tot mai des. Clientii mei care au program incarcat dimineata – pregatit copiii de scoala, drum lung pana la birou, pregatit diverse restante pentru facultate sau job – adesea prefera sa sara peste micul dejun sau aleg sa manance un pachet de biscuiti, covrig sau patiserie din lipsa de timp. De aceea am pregatit acest text, despre cum sa faci un sanvis sanatos, care sa nu iti arunce in aer caloriile, mai ales cand vrei sa slabesti.

Sanvis-ul sanatos pleaca de la painea folosita. Cea mai buna optiune este sa folosim o jumatate de lipie libaneza, desfacuta precum un portofel. O jumatate de lipie libaneza mica are 150 de kcal si are cam 33 de g de glucide din grau. Exista si varianta de lipie graham, care are mai multe fibre. Alta varianta decenta pentru sanvis este sa folosim tortila, care are cam 60 de g per bucata, doar ca din pacate multe variante din comert au o destul de multi aditivi alimentari si zahar adaugat, asa ca atentie la eticheta: cititi intotdeauna eticheta mica de pe spatele produsului. Mai putem face sanvis pe felii de paine, dar in acest caz vom depasi de cele mai multe ori 100 de g de paine la o masa, ceea ce e mult pentru majoritatea indivizilor care doresc sa slabeasca.

sanvis

Sanvis-ul sanatos trebuie sa contina legume, cat mai multe. Fibrele din legume reduc ritmul de absorbtie al glucidelor din paine si asigura un tranzit intestinal sanatos, asa ca eu ma bazez pe legume pentru orice masa. In cazul sanvis-ului, folosesc legume care nu sunt zemoase: salata verde, baby spanac, ardei gras, castravete, dar si chestii mai putin conventionale: fasii de morcov sau de dovlecel, vinete la gratar sau anghinare. Legumele au avantajul ca sunt gustoase si au foarte putine calorii comparativ cu painea.

Un sanvis sanatos mai trebuie sa contina proteine : ou fiert tare, omleta fara ulei, oua scrob cu ceapa verde, steak rece de ton, gratar rece de pasare, tofu sau telemea cu continut redus de grasime sunt optiuni foarte bune pentru micul dejun.

Pentru ca orice masa trebuie sa fie savuroasa si sa aiba gust bun, eu folosesc din belsug condimente naturale: mustar, pasta de ardei, ghimbir murat, fulgi de chilli, pesto de toate felurile, capere murate, masline verzi sau chiar castraveciori murati dau un plus de aroma si savoare oricarui sanvis banal.

sanvis

Pentru ca in sanvis folosim paine, lipie sau tortilla, recomand sa nu folosim si alimente bogate in grasimi, mai ales daca vrem sa si slabim. Insa, daca folosim sanvisul ca masa de dinainte de antrenament, putem adauga fara probleme cateva felii de avocado, care este o sursa foarte buna de grasimi sanatoase.

Acestea sunt recomandarile mele pentru a face un sanvis sanatos, gustos si care sa nu ne dea peste cap dieta de slabire. Are avantajul ca se poate pregati de seara si astfel castigam timp in diminetile aglomerate si, daca folosim ingredientele corect, devine un instrument util in lupta noastra impotriva kilogramelor in plus.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii