Retete

reteta placinta dietetica
11.03.2017

Reteta dietetica de placinta


Reteta dietetica de placinta te salveaza ori de cate ori ai chef sa mananci ceva bun si gustos, dar sarac in calorii si bogat in proteine. Am ales pentru aceasta reteta dietetica de placinta spanacul pentru ca primavara este in sezon, se gaseste proaspat in piata si are un continut ridicat de folati si de fibre, avand totodata foarte putine calorii. Este foarte indicat in curele de slabire pentru ca tine de foame si poate fi folosit in mai multe retete dietetice.

Pentru reteta dietetica de placinta cu spanac ai nevoie de spanac proaspat, ceapa, oua, telemea sau feta si dakos, o paine greceasca din hrisca, coapta de 2 ori. Se gaseste la supermarket-uri mai rasarite dar, daca nu gasesti acest produs nu e nicio problema, poti inlocui cantitatea de dakos cu fulgi de hrisca. Nu o sa aiba chiar aceeasi consistenta, dar merge foarte bine.

Lista de cantitati pentru reteta dietetica de placinta cu spanac (rezulta o tava, adica 12 portii)

  • 2 kg spanac verde, proaspat (scade foarte mult la prepararea termica, pentru ca pierde multa apa)
  • 12 oua
  • 500 de g feta sau telemea dietetica
  • 6 painici dakos sau 100 g de fulgi de hrisca
  • 5-8 rosii cherry tocate cuburi, amestecate cu putin ulei de masline, rozmarin si zeama de lamaie pentru inmuiat hrisca.

Iata pasii de preparare pentru reteta dietetica de placinta . Nu necesita multe cunostinte de gatit savant, se prepara la cuptor la 160 de grade si se poate manca si rece, la micul dejun sau se poate lua la pachet pentru gustare. Este o masa bogata in proteine si, daca se respecta marimea portiilor, rezulta un preparat usor, dietetic, bogat in fibre si proteine si cu un aport redus de glucide simple.

  • cele 2 kg de spanac se spala bine si se aleg frunzele. pentru a spala spanacul mai repede se recomanda sa il clatiti in baie de apa rece de 3-4 ori, ca sa cada resturile de pamant, apoi sa clatiti frunzele sub jet de apa rece. Inainte de gatire, frunzele de spanac trebuie scurse bine. Folositi un uscator de salata cu centrifuga pentru a reduce cantitatea de apa de pe frunze.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • se curata si se taie cubulete 4-5 cepe albe. intr-un vas incapator se inabusa ceapa in putin ulei de masline, apoi se adauga frunzele de spanac rupte cu mana in bucati mari. Se adauga treptat si se lasa sa se gateasca la temperatura mica. Spanacul isi lasa foarte multa apa si se inmoaie mult, pierzand semnificativ din volum. Dupa ce toate frunzele de spanac sunt inmuiate si inabusite se inchide focul si se lasa cu un capac deasupra inca 2-3 minute, ca sa isi lase apa. Apoi se scurge compozitia in sita, lasand sa curga in ciuveta zeama de la spanac. Pentru a pregati reteta dietetica de placinta cu spanac este nevoie sa scurgem bine si chiar sa stoarcem spanacul.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • in timp ce spanacul se scurge si se raceste putin, batem cele 12 oua cu o furculita, pentru omogenizare. Nu e nevoie sa fie batute spuma, ci doar sa obtinem un amestec omogen.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • branza telemea light sau feta light se da pe razatoarea mare si se incorporeaza in amestecul de oua.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • pentru a inmuia dakos-ul avem nevoie de cateva rosii cherry tocate marunt, amestecate cu oregano, ulei de masline si zeama de lamaie, dar si putina apa. La fel procedam si cu fulgii de hrisca. Cand se inmoaie, stoarcem painea sau fulgii de hrisca de zeama si amestecam cu oul batut amestecat cu branza rasa.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • intr-un vas de ceramica tapetat cu hartie de copt turnam compozitia de spanac inabusit si scurs amestecat cu ouale batute, branza rasa si hrisca inmuiata cu rosii cherry, apoi potrivim de gust : daca mai simtim nevoia adaugam un praf de sare, chilli, usturoi uscat si capere maruntite.
  • tava de placinta dietetica cu spanac se da la cuptorul incins la 160 de grade si se lasa pana se incheaga ouale. Daca nu tinem neaparat dieta, pe deasupra placintei presaram un amestec de pesmet cu branza maturata (graviola) data pe razatoare.

Aceasta reteta dietetica de placinta se poate face si fara hrisca, daca urmam o dieta care restrictioneaza complet glucidele, ramanand un preparat foarte sarac in glucide si bogat in proteine de buna calitate.

sanvis
07.03.2017

Cum faci un sanvis sanatos


Cum faci un sanvis sanatos? Pentru ca de comod e comod, de gustos e gustos. Insa, odata cu inceputul sezonului de slabit, problema optiunilor alimentare sanatoase, usoare si sarace in calorii se ridica tot mai des. Clientii mei care au program incarcat dimineata – pregatit copiii de scoala, drum lung pana la birou, pregatit diverse restante pentru facultate sau job – adesea prefera sa sara peste micul dejun sau aleg sa manance un pachet de biscuiti, covrig sau patiserie din lipsa de timp. De aceea am pregatit acest text, despre cum sa faci un sanvis sanatos, care sa nu iti arunce in aer caloriile, mai ales cand vrei sa slabesti.

curry
06.03.2017

Curry cu legume, mei si quinoa


Curry cu legume, mei si quinoa este ultima mea descoperire de post. In cazul in care sunt vreunii dintre cititorii mei cu experienta in bucatarie, ii rog tare sa nu dea cu pietre, pentru ca aceasta reteta a aparut intr-o seara de duminica in care nu aveam nimic altceva de mancare prin casa, dar cumva a iesit gustos. In plus, aceasta reteta de curry se prepara foarte rapid si nu necesita cunostinte savante de gatit. 

supa de linte
25.01.2017

Supa de linte, reteta simpla


Supa de linte este preferata mea in sezonul de iarna, pentru ca este o sursa excelenta de nutrienti, este absolut delicioasa si, in plus se pregateste foarte usor. Eu gatesc aceasta reteta in zilele in care tin post si mi se face pofta de o masa calda, savuroasa, bogata in arome si totodata, satioasa. Pentru ca in perioadele de post am tendinta sa mananc mai mult decat de obicei, supa de linte imi asigura suficiente proteine si fibre incat sa nu mi se faca foame si, in plus, ma scuteste de statul la bucatarie prea mult, pentru ca se prepara foarte simplu.

vitalis
10.11.2016

Cereale integrale in retete delicioase


Credeai ca cerealele se pot folosi doar cu lapte pentru micul dejun? Nici vorba! Cand vine vorba de gatit, imi place sa integrez cerealele integrale in tot soiul de preparate, asa ca iata 5 idei prin care poti sa iti diversifici meniul si sa integrezi in alimentatia ta cerealele integrale.

Retetele sunt usor de facut si sunt gustoase, iar in felul asta iti incepi diminetile cu multa, multa energie pozitiva. Multe dintre preparatele de mai jos pot fi pregatite in avans si se pot pastra la frigider, ajutandu-te sa economisesti timp dimineata, iar cele care trebuie consumate imediat pot fi luate intr-un shaker si consumate in drum spre activitatile zilnice, ajutandu-te sa economisesti timp, fara sa iti compromiti meniul zilnic.

prajitura antistress
23.10.2016

Prajitura antistress


Antistress? Intr-o prajitura?  Ei bine, se poate! Stiu prea bine ca in perioade foarte stresante si intense simtim nevoia sa mancam ceva dulce, ca sa scapam de starea de tensiune acumulata. In parte, cauza este psihologica, dar e de asemenea adevarat ca organismul nostru ne cere de fapt sa il alimentam in plus pentru a face fata stressului. Propunerea mea de refacere dupa perioade intense este o prajitura dulce cu o reteta usoara, fara zahar adaugat, care ne ajuta corpul sa lupte cu stresul si care are efecte benefice antistress.

28.09.2016

Placinta cu branza si spanac, o reteta de slabit


Imi place mult placinta cu branza si spanac! Atat de mult, incat am ajuns la o reteta usoara sau chiar o reteta de slabit. Cred ca e important sa fim atenti la ceea ce mancam si sa ne mentinem greutatea, sau chiar sa cautam o reteta de slabit care e sanatoasa si echilibrata. Asadar, iata mai jos varianta mea dietetica de placinta cu branza si spanac.

cereale mic dejun vara
10.08.2016

Vacanţa de vară


Mi-am dorit de când mă ştiu să stau toată vara în vacanţă. Sau măcar o bună parte din ea, că nu pot să spun că nu mi se face dor de Bucureşti şi de sală. De fiecare dată când plec în vacanţă îmi place să vizitez tot felul de locuri noi şi să alternez asta cu zile de leneveală nesfârşită, la soare, cu câte o carte în braţe sau cu muzică din Ipodul de care nu mă despart aproape niciodată. Pentru mine, de mulţi ani, vacanţa este o bună ocazie să mă relaxez, să mănânc lucruri pe care de regulă nu am timp să le prepar sau nu le găsesc cu uşurinţă. Îmi place să mă bucur de vacanţă, de fructele proaspete de vară şi de toate legumele savuroase de vară.

15.04.2016

Cookies cu nuci si fructe uscate, fara zahar


Cookies cu nuci reprezinta o alternativa sigura, gustoasa si fara zahar la produsele clasice de patiserie. Este important, atunci cand urmarim sa avem o viata sanatoasa, sa renuntam la consumul de zahar adaugat si la produsele foarte bogate in calorii pe care le cumparam din comert, asa ca aceasta reteta simpla de fursecuri fara zahar este o delicioasa alternativa cand dorim sa mancam ceva dulce. In plus, se prepara imediat si se pot pastra la rece o vreme indelungata. Afla mai jos cum sa faci cele mai „nevinovate” fursecuri de casa!