Placinta cu branza si spanac, o reteta de slabit

28.09.2016

Imi place mult placinta cu branza si spanac! Atat de mult, incat am ajuns la o reteta usoara sau chiar o reteta de slabit. Cred ca e important sa fim atenti la ceea ce mancam si sa ne mentinem greutatea, sau chiar sa cautam o reteta de slabit care e sanatoasa si echilibrata. Asadar, iata mai jos varianta mea dietetica de placinta cu branza si spanac.

Ingrediente:
2 foi de placinta.
10 oua ecologice.
200 g branza de capra. Se poate face cu orice fel de branza telemea, inclusiv varianta light.
o punga de 400 g spanac, decongelat si stors.

Timp de preparare: 5 minute.
Timp de coacere: 45 de minute.
Intr-un castron se marunteste cu furculita branza telemea si se amesteca cele 10 oua. Se adauga piper si ceapa caramelizata dupa gust.

In vasul ceramic de placinta se aseaza prima foaie subtire de aluat de placinta, indoita pe jumatate. Se aseaza spanacul decongelat in strat uniform. Apoi se toarna amestecul de oua si branza. Se acopera cu a doua foaie de placinta. Se coace la cuptor, la 150 de grade, pana cand se leaga compozitia. Cand oul este copt si compozitia legata, placinta este ferma, mai ales in centru.

Este o reteta usoara, ideala pentru curele de slabire. De asemenea, e buna si pentru perioadele in care vrei sa te mentii. Se poate consuma in dietele hiperproteice. Are un continut redus de grasimi daca optam pentru branza light. In situatia in care dorim o reteta pentru mentinere e bine sa folosim branza normala. Se prepara rapid si se poate consuma atat la micul dejun, cat si ca masa principala, alaturi de o salata.

img_5885

Reteta de placinta cu branza si spanac este usor de facut si foarte gustoasa. Eu o recomand adesea atunci cand creez diete personalizate de slabit. Este indicata pentru ca aduce proteine de buna calitate, fibre alimentare si un continut scazut de glucide, nefiind facuta cu multa coca.

Articole Similare


COMENTARII
  • Cori Grămescu pe 16.04.2017 la 04:31 Răspunde

    Buna, Gabriela. Spanacul este chiar mai bun consumat gatit, decat crud, deoarece prin procesul de incalzire, cantitatea de vitamine A si E care se absorb creste, iar cea de acid oxalic, scade. In ceea ce priveste combinarea proteinelor, eu nu asociez carne cu branza, dar combin frecvent oua si branza. Deoarece intervalul de pH necesar pentru digestia proteinelor din oua si branza este apropiat, ele se pot consuma impreuna, cata vreme nu exageram cu cantitatile de proteina totala consumata.

  • Gabriela pe 31.03.2017 la 19:52 Răspunde

    Pacat ca in timpul coacerii, spanacul isi pierde calitatile … Tot tu ne-ai invatat sa nu combinam tipurile de proteine, gen branza cu ou. Cu asta cum facem?


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii