Curry cu legume, mei si quinoa

06.03.2017
curry

Curry cu legume, mei si quinoa este ultima mea descoperire de post. In cazul in care sunt vreunii dintre cititorii mei cu experienta in bucatarie, ii rog tare sa nu dea cu pietre, pentru ca aceasta reteta a aparut intr-o seara de duminica in care nu aveam nimic altceva de mancare prin casa, dar cumva a iesit gustos. In plus, aceasta reteta de curry se prepara foarte rapid si nu necesita cunostinte savante de gatit. 

Reteta de curry cu legume:

Pentru aceasta reteta de curry ai nevoie de urmatoarea lista de ingrediente:

  • quinoa 50g

curry-3

  • mei 50g

curry-2

    • orez 50 g

curry-6

    • 2 pungi de legume thai congelate de la Frosta

curry-7

    • o cutie lapte de cocos

    curry-5

    • o cana lapte de migdale neindulcit
    • un ardei gras
    • pasta de ardei iute

    curry-8

    • praf de ghimbir
    • amestec de condimente curry

    Pentru a prepara reteta de curry se parcurg urmatorii pasi:

    • se pun la fiert 2 cani de apa si apoi se adauga amestecul de quinoa, mei si orez si se lasa sa fiarba, amestecand din cand in cand, pana se inmoaie orezul . Orezul fierbe mai greu decat quinoa si mei-ul, asa ca la el trebuie sa ne uitam cand preparam reteta de curry.
    • cand orezul e fiert aproape complet, se adauga laptele de cocos si laptele de migdale si se amesteca pana se omogenizeaza. Laptele de cocos, la temperatura camerei are o parte solida, care odata cu cresterea temperaturii amestecului se omogenizeaza.
    • cand laptele de cocos ajunge la o temperatura mai ridicata se adauga amestecul de legume congelate si se lasa sa ajunga din nou la temperatura de fierbere.
    • dupa ce amestecul de legume, cereale si lapte de cocos incepe sa fiarba, se adauga ardeiul gras taiat cubulete, o lingurita de pasta de ardei iute, un varf de cutit de praf de ghimbir, o lingurita de amestec de condimente curry si se potriveste de sare dupa gust.

    curry-4

    • cand legumele sunt fierte (dureaza 5-7 minute sa fiarba) se adauga zeama de lamaie, dupa gust. Mie imi place mai acrisor, asa ca adaug de regula zeama de la o lamaie intreaga.

    Aceasta reteta de curry de legume cu mei, linte si quinoa are avantajul ca este un preparat vegetarian care este satios datorita multitudinii de fibre din legume si cereale si, in plus, ne asigura energie cu eliberare treptata datorita folosirii pseudocerealelor cu incarcatura glicemica moderata. Avantajul acestui preparat este ca se foloseste lapte de cocos, iar grasimea din laptele de cocos este o grasime sanatoasa, indicata in curele de slabire datorita potentialului sau termogenic. Practic, trigliceridele cu lant mediu prezente in mod natural in cocos obliga organismul sa consume mai multe calorii pentru a le digera si absorbi decat aduc ele insele in meniul nostru zilnic. Pentru comoditate am folosit legume congelate, dar este indicat ca baza dietei noastre sa fie alcatuita din legume si fructe proaspete.

    Este un preparat satios, cu un gust puternic si interesant, care poate fi o varianta foarte buna pentru zilele in care nu avem nici prea mult chef nici prea multa inspiratie sa gatim.

    Articole Similare


    Lasa un comentariu

    Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii