Mananc

A manca sanatos este pentru mine fundamentul unui corp puternic. Imi place sa ma simt bine, sa am energie si un tonus bun, iar modul in care ne alimentam influenteaza semnificativ acest aspect. Asa ca scriu despre mancare sanatoasa in context urban, adica ce poate manca un om ocupat, care lucreaza in orasele aglomerate ale tarii si care doreste sa obtina un echilibru intre mancarea sanatoasa si placerea gustului. Tot aici vorbesc si despre mancarea potrivita in dietele de slabire, pentru ca eu cred ca alimentatia potrivita pentru slabire trebuie sa reinceapa sa devina mancare si nu o lista de ingrediente si calorii. Ca nutritionist militez pentru o alimentatie echilibrata si sustenabila in raport cu stilul de viata individual si asta promovez si catre clientii cu care lucrez pentru consilierea in slabire si catre viitorii nutritionisti pe care ii formez in cadrul cursului acreditat in care predau si despre asta scriu si aici. Tot in aceasta sectiune scriu recomandari despre restaurantele in care merg, despre felurile de mancare pe care le comand si despre cafenelele in care imi place sa petrec timp, pentru ca a manca sanatos nu ar trebui sa insemne sa iti sacrifici viata sociala, iar mie imi place mult sa ies in oras.

slabire paste 4 pasi
21.04.2017

Slabire sanatoasa dupa Paste in 4 pasi eficienti


Slabire sanatoasa dupa Paste, iata un subiect care apare frecvent dupa mesele imbelsugate ale acestei sarbatori.

Chiar daca am fost cumpatati si am ales optiuni mai sanatoase pentru masa festiva, excesul de mancare isi spune cuvantul. De cele mai multe ori ne intereseaza o slabire sanatoasa dupa Paste pentru ca avem o senzatie neplacuta de balonare, retentie de fluide cauzata de excesul de sare si preparate grele, uneori pot aparea crampe sau constipatie si adesea observam 1-3 kilograme in plus pe cantar.

Iata cum trebuie abordat in mod eficient acest proces de slabire sanatoasa dupa Paste. 

reteta placinta dietetica
11.03.2017

Reteta dietetica de placinta


Reteta dietetica de placinta te salveaza ori de cate ori ai chef sa mananci ceva bun si gustos, dar sarac in calorii si bogat in proteine. Am ales pentru aceasta reteta dietetica de placinta spanacul pentru ca primavara este in sezon, se gaseste proaspat in piata si are un continut ridicat de folati si de fibre, avand totodata foarte putine calorii. Este foarte indicat in curele de slabire pentru ca tine de foame si poate fi folosit in mai multe retete dietetice.

Pentru reteta dietetica de placinta cu spanac ai nevoie de spanac proaspat, ceapa, oua, telemea sau feta si dakos, o paine greceasca din hrisca, coapta de 2 ori. Se gaseste la supermarket-uri mai rasarite dar, daca nu gasesti acest produs nu e nicio problema, poti inlocui cantitatea de dakos cu fulgi de hrisca. Nu o sa aiba chiar aceeasi consistenta, dar merge foarte bine.

Lista de cantitati pentru reteta dietetica de placinta cu spanac (rezulta o tava, adica 12 portii)

  • 2 kg spanac verde, proaspat (scade foarte mult la prepararea termica, pentru ca pierde multa apa)
  • 12 oua
  • 500 de g feta sau telemea dietetica
  • 6 painici dakos sau 100 g de fulgi de hrisca
  • 5-8 rosii cherry tocate cuburi, amestecate cu putin ulei de masline, rozmarin si zeama de lamaie pentru inmuiat hrisca.

Iata pasii de preparare pentru reteta dietetica de placinta . Nu necesita multe cunostinte de gatit savant, se prepara la cuptor la 160 de grade si se poate manca si rece, la micul dejun sau se poate lua la pachet pentru gustare. Este o masa bogata in proteine si, daca se respecta marimea portiilor, rezulta un preparat usor, dietetic, bogat in fibre si proteine si cu un aport redus de glucide simple.

  • cele 2 kg de spanac se spala bine si se aleg frunzele. pentru a spala spanacul mai repede se recomanda sa il clatiti in baie de apa rece de 3-4 ori, ca sa cada resturile de pamant, apoi sa clatiti frunzele sub jet de apa rece. Inainte de gatire, frunzele de spanac trebuie scurse bine. Folositi un uscator de salata cu centrifuga pentru a reduce cantitatea de apa de pe frunze.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • se curata si se taie cubulete 4-5 cepe albe. intr-un vas incapator se inabusa ceapa in putin ulei de masline, apoi se adauga frunzele de spanac rupte cu mana in bucati mari. Se adauga treptat si se lasa sa se gateasca la temperatura mica. Spanacul isi lasa foarte multa apa si se inmoaie mult, pierzand semnificativ din volum. Dupa ce toate frunzele de spanac sunt inmuiate si inabusite se inchide focul si se lasa cu un capac deasupra inca 2-3 minute, ca sa isi lase apa. Apoi se scurge compozitia in sita, lasand sa curga in ciuveta zeama de la spanac. Pentru a pregati reteta dietetica de placinta cu spanac este nevoie sa scurgem bine si chiar sa stoarcem spanacul.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • in timp ce spanacul se scurge si se raceste putin, batem cele 12 oua cu o furculita, pentru omogenizare. Nu e nevoie sa fie batute spuma, ci doar sa obtinem un amestec omogen.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • branza telemea light sau feta light se da pe razatoarea mare si se incorporeaza in amestecul de oua.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • pentru a inmuia dakos-ul avem nevoie de cateva rosii cherry tocate marunt, amestecate cu oregano, ulei de masline si zeama de lamaie, dar si putina apa. La fel procedam si cu fulgii de hrisca. Cand se inmoaie, stoarcem painea sau fulgii de hrisca de zeama si amestecam cu oul batut amestecat cu branza rasa.
placinta cu spanac

reteta dietetica de placinta

  • intr-un vas de ceramica tapetat cu hartie de copt turnam compozitia de spanac inabusit si scurs amestecat cu ouale batute, branza rasa si hrisca inmuiata cu rosii cherry, apoi potrivim de gust : daca mai simtim nevoia adaugam un praf de sare, chilli, usturoi uscat si capere maruntite.
  • tava de placinta dietetica cu spanac se da la cuptorul incins la 160 de grade si se lasa pana se incheaga ouale. Daca nu tinem neaparat dieta, pe deasupra placintei presaram un amestec de pesmet cu branza maturata (graviola) data pe razatoare.

Aceasta reteta dietetica de placinta se poate face si fara hrisca, daca urmam o dieta care restrictioneaza complet glucidele, ramanand un preparat foarte sarac in glucide si bogat in proteine de buna calitate.

dieta celulita

Dieta impotriva celulitei fibroase


Dieta impotriva celulitei trebuie gandita in functie de tipul de celulita, de varsta si de istoricul personal al fiecarei femei. Insa, chiar daca cele mai bune rezultate impotriva celulitei apar in diete personalizate, exista niste reguli general valabile de dieta impotriva celulitei. Acest text se adreseaza femeilor sanatoase, care nu sunt sub tratament medicamentos si care doresc sa reduca gradul de celulita cu care se confrunta. Pentru cele mai bune rezultate recomand sedintele de consiliere nutritionala.

Dieta impotriva celulitei, asa cum spuneam, trebuie sa tina cont de tipul de celulita despre care discutam. Pentru a scapa de celulita fibroasa, densa, dureroasa la masaj este necesara o dieta cu un puternic rol anti-inflamator si regenerant. Afla care sunt cele mai indicate alegeri de dieta impotriva celulitei!

sanvis
07.03.2017

Cum faci un sanvis sanatos


Cum faci un sanvis sanatos? Pentru ca de comod e comod, de gustos e gustos. Insa, odata cu inceputul sezonului de slabit, problema optiunilor alimentare sanatoase, usoare si sarace in calorii se ridica tot mai des. Clientii mei care au program incarcat dimineata – pregatit copiii de scoala, drum lung pana la birou, pregatit diverse restante pentru facultate sau job – adesea prefera sa sara peste micul dejun sau aleg sa manance un pachet de biscuiti, covrig sau patiserie din lipsa de timp. De aceea am pregatit acest text, despre cum sa faci un sanvis sanatos, care sa nu iti arunce in aer caloriile, mai ales cand vrei sa slabesti.

curry
06.03.2017

Curry cu legume, mei si quinoa


Curry cu legume, mei si quinoa este ultima mea descoperire de post. In cazul in care sunt vreunii dintre cititorii mei cu experienta in bucatarie, ii rog tare sa nu dea cu pietre, pentru ca aceasta reteta a aparut intr-o seara de duminica in care nu aveam nimic altceva de mancare prin casa, dar cumva a iesit gustos. In plus, aceasta reteta de curry se prepara foarte rapid si nu necesita cunostinte savante de gatit. 

supa de linte
25.01.2017

Supa de linte, reteta simpla


Supa de linte este preferata mea in sezonul de iarna, pentru ca este o sursa excelenta de nutrienti, este absolut delicioasa si, in plus se pregateste foarte usor. Eu gatesc aceasta reteta in zilele in care tin post si mi se face pofta de o masa calda, savuroasa, bogata in arome si totodata, satioasa. Pentru ca in perioadele de post am tendinta sa mananc mai mult decat de obicei, supa de linte imi asigura suficiente proteine si fibre incat sa nu mi se faca foame si, in plus, ma scuteste de statul la bucatarie prea mult, pentru ca se prepara foarte simplu.

slabire rapida dulciuri
06.01.2017

Slabire rapida dupa exces de dulciuri


Slabire rapida! Toti ne dorim asta, mai ales dupa ce am facut exces de dulciuri timp de cateva zile. Insa nu e atat de simplu si nici nu e suficient doar sa ne dorim o slabire rapida, pentru ca dupa ce am abuzat de dulciuri, din pacate ne confruntam cu o senzatie exagerata de foame, ni se face subit pofta de dulciuri (ce sa vezi) si ne simtim fara energie.

slabire rapida grasimi
04.01.2017

Slabire rapida dupa excesul de grasimi


Slabire rapida dupa sarbatori? Sigur ca se poate, mai ales cand am facut exces de grasimi. Cand consumam carne grasa, mezeluri, branzeturi grase sau alimente prajite, o slabire rapida este tot ce ne dorim de indata ce ne dam seama ca am luat in greutate!

slabire rapida sarbatori
02.01.2017

Slabire rapida dupa sarbatori


Slabire rapida dupa sarbatori? Cred ca toti ne gandim la asta, cand dupa zile intregi de mese bogate ne trezim cu cateva kilograme in plus! Pentru o slabire rapida dupa sarbatori trebuie sa intelegem mai intai ce se ascunde in spatele kilogramelor in plus pe care le vedem pe cantar, ca sa stim ce avem de facut pentru slabire! Pentru ca suntem romani, iar la noi perioada de sarbatori are un farmec aparte mai ales din punct de vedere culinar, o sa presupun ca dezmatul culinar a inceput pe data de 25 decembrie si ca se incheie pe 2 ianuarie. Cam asta e intervalul mediu de timp in care ne infruptam din preparatele traditionale de sarbatori. Pe lista de excese am sa enumar carnea sau branzeturile grase, dulciurile sau alcoolul. Cam cu asta gresim toti in perioada de sarbatori de iarna, asa ca iata ce trebuie sa faci pentru o slabire rapida dupa sarbatori.