Afla cum sa ai energie pana seara in doi pasi

27.10.2016

“Muncesc atat de mult si am atat de putin timp, incat seara ma simt fara energie complet!” Aud aceste cuvinte de la majoritatea cunoscutilor mei din orasele mari, care isi canalizeaza efortul catre activitatile zilnice si aproape ca uita sa mai aiba grija de ei. A fi in echilibru cu tine insati e un deziderat pentru noi. Cum putem ajunge acolo? In contextul unei vieti agitate, alimentatia bine organizata si grija de sine pot face cu adevarat minuni!

Pentru a avea energie in a doua parte a zilei este necesar un mix echilibrat intre:

  • miscarile de relaxare si exercitiile de respiratie, pentru a combate efectele negative ale tensiunii acumulate la birou
  • obiceiurile alimentare sanatoase
  1. Energie prin miscare

Acorda-ti pauze scurte pentru energizare: cand concentrarea asupra calculatorului atinge un nivel ridicat, corpul tau reactioneaza – ti se tensioneaza muschii gatului, fata se crispeaza si respiri superficial. Toate aceste adaptari ale corpului te fac sa resimti mai acut senzatia de oboseala in partea a doua a zilei. Pentru a le combate si a-ti recastiga energia, este nevoie sa iti acorzi, la fiecare ora petrecuta la munca, o pauza scurta de 1-3 minute in care sa faci exercitii de relaxare pentru gat si umeri si cateva exercitii de respiratie. Incearca rotiri de cap si de umeri, pentru a-ti relaxa muschii si o serie de 10-15 inspiratii profunde urmate de expiratii fortate, pentru a-ti energiza corpul prin aportul crescut de oxigen la tesuturi si implicit, la creier. Este important sa lucrezi eficient in orice faci la munca, dar nu uita sa iti acorzi si tie mai multa atentie!

Energie prin alimentatie

Pe pracursul zilei, energia se mentine si prin mici schimbari in rutina alimentara, in asa fel incat sa iti hranesti corespunzator organismul. In primul rand este important sa ne hidratam corect – mai ales ca in sezonul rece petrecem mult timp in spatii inchise si senzatia normala de sete poate sa intarzie. Asigura-te ca bei aproximativ 2 litri de apa pe zi, chiar daca nu iti este neaparat sete, pentru a preveni senzatia de durere usoara de cap din partea a doua a zilei.

Asigura-te ca gustarile pe care le consumi iti intaresc organismul, fara sa iti dea dieta peste cap. Este momentul ideal pentru snack-uri bogate in proteine si fara prea multe glucide, in asa fel incat sa ne activam metabolismul. Astfel, optiunile cele mai bune sunt iaurturile naturale, care ne intaresc sistemul imunitar datorita bacteriilor probiotice si ne activeaza metabolismul datorita proteinelor si vitaminelor pe care le contin.

Iata 3 idei de gustari energizante, perfecte pentru a-ti recastiga energia intre pranz si cina:

  • Un iaurt de baut Activia natur in care adaugi o lingurita de seminte de in – astfel organismul tau beneficiaza de proteine, grasimi sanatoase, fibre si un nivel optim de hidratare.

 

  • Cateva sticks-uri de legume (morcov, ardei, castravete) cu gratar din piept de curcan rece – iti ofera energie pentru a merge la antrenament seara sau daca vrei sa mananci o cina mai lejera.

 

  • Un Activia cereale integrale – o gustare perfecta pentru zilele in care vrei sa iesi in oras cu prietenii si vrei sa te abtii de la orice tentatie alimentara Fibrele din cerealele integrale impreuna cu proteinele din iaurt iti dau senzatia de satietate pe termen lung si iti dau energie ca sa petreci timp de calitate cu cei dragi.

Dupa cum vezi, ca sa ai energie e nevoie doar sa ai putin mai multa grija de tine. Cu atentie la ceea ce mananci, la reactiile propriului corp – pentru a sti cand ai nevoie de mici pauze de relaxare – si cu un plan organizat poti sa te bucuri de o viata activa si de energie pe toata durata zilei!

Un stil de viata echilibrat se construieste in timp, implementand mici schimbari benefice, care sa ne conduca spre un nou comportament alimentar si sportiv, pe care il putem sustine cu usurinta pe durate lungi de timp. Este nevoie de o grija constanta fata de noi ca sa ne schimbam in bine, iar efectele pe termen lung sunt minunate! Ne simtim mai bine, suntem mai putin stresati, avem mai multa energie si suntem mai optimisti. Iar pentru asta e suficient sa facem schimbari mici, zi de zi.

Va astept si in Activia Wellbeing Camp unde va voi ajuta, pe fiecare in parte, sa va gasiti echilibrul interior si sa invatati sa aveti mai multa grija de voi prin schimbari mici, pe care le puteti aplica zi de zi. Tot ce trebuie sa faceti este sa va inscrieti pe www.activia.ro.

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii