Afla cat de usor e sa iti incepi ziua bine

21.10.2016

Spune-mi cum iti incepi ziua ca sa iti spun cum te simti”. Asa as parafraza esenta schimbarilor pe care ar trebui sa le facem ca sa avem energie de dimineata pana seara si sa ne gasim echilibrul interior. Stiu ca nu e usor, ca teoria e mult mai simpla decat practica. Insa tot ce trebuie sa faci este sa iti acorzi mai multa atentie. Sa te indrepti spre tine, sa iti asculti mintea si corpul, sa gasesti puntea de legatura intre ele. Sa incepi, cu pasi mici, sa ai un stil de viata sanatos, bazat pe o alimentatie echilibrata.

Adeseori, nu ne dam seama cat de important este sa incepem ziua bine, sa ne alimentam trupul si sufletul cu acele ingrediente de care avem nevoie pentru a avea energie si a ne simti bine. Vestea buna este ca sunt cativa pasi simpli ca sa facem schimbari in rutina noastra, in asa fel incat sa avem o zi cu un tonus de invidiat.

Incepe-ti bine dimineata

La trezire este foarte important sa ne hidratam, pentru ca in mod normal consumul de apa scade in prima parte a zilei si ne deshidratam. Asa ca primul lucru de facut dimineata este sa bem macar doua pahare de apa. Pentru varietate, putem adauga in pahar cateva felii de lamaie, ori o felie de grapefruit cu cateva felii de castravete daca ne simtim mainile umflate sau o frunza de menta proaspata. Toate schimba gustul lichidului si ne ajuta sa bem mai multa apa peste zi.

In zilele in care avem timp sa luam micul dejun este indicat sa mancam satios: oua sau tartine cu putina carne, un iaurt Activia natur de baut sau cu fibre, cu 3-4 linguri de musli si 1-2 linguri de seminte. Esti grabita si nu reusesti sa iei micul dejun? Nicio problema. Daca nu avem timp de nimic, sugestia mea este sa apelam la un iaurt de baut pe care il luam in geanta si il bem in drumul nostru spre activitatile zilnice.

Mentine-ti energia si in a doua parte a zilei

In zilele foarte complicate, care ne solicita intelectual sau fizic, se poate intampla sa ni se faca foame inainte de pranz, chiar daca am mancat ceva la micul dejun. Nu e nimic gresit in asta, ci din contra! Atunci trebuie sa mancam o gustare sanatoasa, care sa ne energizeze si sa ne ajute sa avem o masa echilibrata la pranz. Pentru gustarea de dimineata propunerile mele sunt un bol de fructe de sezon si un iaurt Activia. Fibrele din fructe si probioticele – acele bacterii sanatoase care ne regleaza flora intestinala si ne ajuta sa avem o digestie sanatoasa – sunt printre elementele care tind sa lipseasca din dieta omului modern. Asa ca, indiferent daca exista sau nu o preocupare activa pentru un stil de viata sanatos, aceste mici schimbari ne ajuta sa ne simtim bine peste zi.

Pranzul este, dupa parerea mea, cea mai importanta masa a zilei pentru persoanele care muncesc pana tarziu si isi incheie ziua cu sport si/sau cu activitati sociale. Este important ca la masa de pranz sa consumam alimente integrale, satioase si nutritive. Recomandarea mea este sa optam pentru un mix variat de legume (mazare, morcov, broccoli, fasole verde, sparanghel) cu 2-4 linguri de orez integral si o sursa dietetica de proteine, cum ar fi pestele de captura, de talie mica sau pasarile crescute natural, la sol.

Un stil de viata echilibrat se construieste in timp, implementand mici schimbari benefice, care sa ne conduca spre un nou comportament alimentar si sportiv, pe care il putem sustine cu usurinta pe durate lungi de timp. Este nevoie de o grija constanta fata de noi ca sa ne schimbam in bine, dar efectele pe termen lung sunt minunate! Ne simtim mai bine, suntem mai putin stresati, avem mai multa energie si suntem mai optimisti. Iar pentru asta e suficient sa facem schimbari mici, zi de zi.

Va astept si in Activia Wellbeing Camp unde va voi ajuta, pe fiecare in parte, sa va gasiti echilibrul interior si sa invatati sa aveti mai multa grija de voi prin schimbari mici, pe care le puteti aplica zi de zi. Intrati pe www.activia.ro. Ne vedem la Hadar Chalet!

Articole Similare


Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publicaToate campurile marcate cu * sunt obligatorii